woensdag 6 september 2017

Weer op de bok

De zomervakantie is voorbij. Terwijl de scholen in midden Nederland weer waren begonnen kwam het zomerweer terug. Goed om nog een paar keer het water op te gaan. Maar dat deden er meer. Op  rivieren, vaarten en op de randmeren was het aansluiten in de rij. Op open water was er natuurlijk meer ruimte. Maar 's morgens vroeg is het ook op de randmeren nog stil en daarvan kan ik genieten!

 
Het Vossemeer in de vroege ochtend van 23 augustus 2017.
 
In de eerste helft van september zet ik de boot in de winterstalling. De dagen worden korter en ik verlang dan weer naar de winterhobby. Ik zet de boot ook graag bij kalm en droog weer in de stalling. Wel zo makkelijk bij het opruimen en schoonmaken. Maandag 4 september was daarvoor een heel mooie dag. Neeltje mocht weer richting Elburg.

 
Neeltje "ruikt stal" tijdens een mooie tocht over het Drontermeer.
 
 
Al 22 jaar betekent het zicht op de kerktoren van Elburg voor ons het einde van het vaarseizoen. Dat geeft elke keer een weemoedig gevoel.
 
 
Na de middag op de bok bij Jachtcenter Elburg, 4 september 2017.
 
Na nog een dag opruimen en poetsen staat de boot nu klaar voor de winter. Wat we in 2018 gaan doen? In de komende winter maken we een keuze. Ik hou u op de hoogte in dit Blog. Kijk later nog maar eens.

Met een hartelijke groet, Jan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten