vrijdag 20 april 2018

Vaarklaar

Na het laswerk, zie voorgaand bericht, wilde ik nog wat bijplekken. Daarvoor moet het droog weer zijn en liefst niet al te koud. Voor deze week werd al ruim van tevoren droog zomerweer voorspeld en ik heb daarop gewacht. Het weer werd daadwerkelijk zomers met een recordtemperatuur van 28 graden op donderdag 19 april, ongekend! Voor diegenen die al op het water waren natuurlijk helemaal fantastisch, maar ik was er ook erg blij mee.

Naast de eerder onderzochte plekken op het onderwaterschip heb ik nog een aantal kleine plekjes behandeld aan dek: Een paar beschadigingen op de railing, een tweetal op de pet van het salondak en een roestplek bij één van de twee loosgaten in de gasbun. De antifouling is plaatselijk bijgewerkt.

Tegelijk is de boot weer schoongemaakt, nagekeken en ingericht. Enkele zaken zijn vervangen waaronder een tweetal anodes. Al met al vier werkdagen achter elkaar in stralende zonneschijn. Nu heb ik zin in varen!


Neeltje is vaarklaar en staat bij 28 graden in het zonnetje, Elburg 19 april 2018
 
Wij wachten nog even tot we vanaf 1 mei beiden alle tijd hebben. Dan gaat de boot het water in. Hopelijk is het in mei net zo mooi weer als in deze aprilweek.

Ik bericht na afloop over onze tochten en belevenissen in deze zomer.
Ik wens jullie allemaal een goed vaarseizoen en tot later.

Jan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten