zaterdag 28 april 2012

Beschermkap accuklem

Vandaag, in afwachting van beter weer, wat klusjes opgeknapt. Smeerpot schroefas gevuld, ruitenwisserbladen vervangen, wat rond gerommeld, u kent dat wel, luikje open .. luikje dicht .. En zo kwam ik op de volgende eenvoudige aanpassing:

Als ik de motorkap van mijn auto open doe, zie ik een accu met kunststof kapjes over de klemmen. Dat moet er toch ook zijn voor de boot. Jazeker. Google maar even op "beschermkap accuklemmen" en u vindt er genoeg.

Mijn accu's staan schuin onder het luik van de motorkamer. Zie ook de tweede foto in het bericht De motorkamer. De buitenste twee klemmen staan onbeschermd. Dat vond ik niet prettig. Afplakken met tape kan, maar is geen mooie oplossing. Nog binnen een vaarseizoen laat de tape weer los. Tijd voor een definitieve oplossing:

zonder kapjes:
en met kapjes:

Het kost haast niets, het is veiliger en het ziet er een stuk fraaier uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten